Tip! Indien u technische problemen hebt op onze site, raden wij u steeds aan om met een andere browser onze site te consulteren (bv.: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Netscape, Camino(voor Mac), ...).


Hoe aanmelden op My Ethias
  1. U kunt ook onderstaande instructies volgen:
    U gaat via uw browser naar www.ethias.be (onze website is geoptimaliseerd voor Internet Explorer vanaf versie 5.0)





    Hier klikt u op de knop "My Ethias". Deze knop bevindt zich in de menubalk bovenaan.





    U bevindt zich nu op de startpagina van My Ethias.
    Hier dient u te klikken op de knop "Toegang tot My Ethias".





    Op de identificatiepagina moet u uw identificatienummer en paswoord ingeven en vervolgens klikken op de knop "Aanmelden". Bij de ingave van het paswoord moet u nauwgezet rekening houden met hoofdletters, kleine letters, alsook speciale tekens.





    Indien u nog niet beschikt over My Ethias inloggegevens, klik dan op "Inschrijven".

    U kunt uw paswoord en identificatienummer ook hieronder aanvragen:


    De eerste keer dat u inlogt met een nieuw paswoord of als uw bestaand paswoord meer dan een jaar oud is, dan dient u dit te wijzigen naar een nieuw persoonlijk paswoord. Dit gebeurt op deze pagina:





    Indien u niet op de identificatiepagina geraakt of u hebt problemen met inloggen, dan raden wij u aan de rubriek "Meest voorkomende foutmeldingen" door te nemen.


 
Top
Identificatienummer en paswoord
  1. Inschrijven & aanvragen inloggegevens
    Om toegang te krijgen tot My Ethias, hebt u volgende gegevens nodig:
    Identificatienummer: Dit nummer kunt u steeds opvragen via onze website.

    Indien u dit nummer niet meer terugvindt, klik hier.
    Paswoord: Indien u uw paswoord bent verloren of vergeten, klik hier.

    Om veiligheidsredenen sturen wij het paswoord per post.

    Indien u nog niet beschikt over My Ethias inloggegevens, of uw oude gegevens dateren van voor 19/11/2007, klik hier.
    U zult dan zowel een identificatienummer als een paswoord ontvangen per post.

  2. Wijzigen paswoord

    U kunt het paswoord desgevallend wijzigen – na u bent ingelogd op My Ethias – door te klikken op de knop "Paswoord wijzigen" in de menubalk bovenaan. Vervolgens dient u enkel nog de nodige velden in te vullen om zo uw paswoord te wijzigen.

    Het paswoord moet de volgende regels respecteren :
    Minimale lengte van 8 karakters
    Maximale lengte van 20 karakters
    Minimaal 4 alfabetische karakters bevatten (a, b, c, ...)
    Minimaal 2 cijfers of speciale karakters bevatten (1, 2, +, #, 5, ?, ...)
    Geen drie opeenvolgende identieke tekens (aaa, 222, ???, ...)
    Verschillend zijn ten opzichte van het laatste en voorlaatste gebruikte paswoord
    Mag geen spaties bevatten


    Uit veiligheidsoverwegingen, raden we u aan het nieuwe paswoord zo in te stellen dat dit moeilijk te raden is.




  3. Waar op letten
    Ingave paswoord

    Het paswoord vermeld in onze brief bestaat uit 6 kleine letters en 2 cijfers (8 karakters in totaal). Deze gegevens moet u exact zo overnemen als u zich aanmeldt.


    Toegang geblokkeerd

    Als u 3 maal foutief inlogt, wordt om veiligheidsredenen uw toegang tot My Ethias tijdelijk geblokkeerd.
    Gelieve dan later opnieuw te proberen.


    Geldigheid inloggegevens

    • het paswoord van de brief is 45 dagen geldig.
    • een persoonlijk ingesteld paswoord vervalt indien men dit meer dan 15 maanden niet heeft gebruikt. In dit geval kunt u hier nieuwe inloggegevens aanvragen.







  4. Veiligheid

    My Ethias is een in hoge mate beveiligde applicatie die toelaat uw polissen (CertiFlex, RENT, autoverzekering, woningverzekering,…) te consulteren, persoonsgegevens aan te passen, contracten aan te vragen, … Het is echter niet mogelijk om financiële transacties te doen.

    Het kleine "hangslot"-icoontje onderaan het venster toont steeds aan dat het om een beveiligde internetpagina gaat!



    Buiten een paswoord hebt u ook een identificatienummer nodig om in te loggen. Deze twee worden nooit samen gecommuniceerd, waardoor de kans uitermate klein is dat de verkeerde persoon kan inloggen met iemand anders zijn gegevens. U kunt uw paswoord ook steeds wijzigen in een nieuw willekeurig paswoord. Om veiligheidsredenen zal het systeem ook automatisch vragen om uw paswoord te wijzigen indien dit meer dan een jaar oud is.

    Meer informatie over het wijzigen van uw paswoord


 
Top
Meest voorkomende foutmeldingen
  1. De identificatie kon niet gebeuren
    Onjuist identificatienummer en/of paswoord

    Deze melding betekent:
    Dat u het identificatienummer verkeerd hebt ingegeven. Dit kunt u hier aanvragen.
    Of dat u het paswoord verkeerd hebt ingegeven:
    Of dat uw inloggegevens vervallen zijn:



  2. No such domain
    Deze melding betekent:
    dat de firewall (bv. Norton) zo moet geconfigureerd worden dat hij beveiligde transacties aanvaardt
    of dat de browser een te hoog beveiligingsniveau heeft (hij moet cookies aanvaarden)
    of dat er een bedrijfsfirewall geďnstalleerd is en dat de transactie geblokkeerd wordt door de server van het bedrijf. In dit geval dient u contact op te nemen met uw netwerkbeheerder.
    Meer informatie over firewalls



  3. Http 404
    Deze melding betekent:
    dat onze server in panne ligt. Gelieve op een later tijdstip opnieuw te proberen.
    of dat er een probleem is met de URL of link
    of dat er een probleem met de internetaansluiting is



  4. Uw sessie is verstreken
    Deze melding betekent dat ons beveiligingssysteem de verbinding verbroken heeft omdat u een bepaalde tijd geen actie meer hebt uitgevoerd. Gelieve uw browser (bv. Internet Explorer) af te sluiten en opnieuw te proberen.



  5. Onderhoudswerken
    Deze melding betekent dat er een fout is opgetreden in de verbinding. Wij raden u aan onze website te sluiten en na enkele minuten opnieuw te proberen. Meestal gaat het hier om een tijdelijk probleem.


 
Top
Technische aspecten My Ethias
  1. De polis verschijnt niet

    Wij vestigen uw aandacht erop dat de volgende polissen niet worden afgebeeld in My Ethias:
    De polissen die onderschreven werden via bemiddeling van uw werkgever, een bestuur of een openbare instelling (bv. een collectieve polis Gezondheidszorgen).
    Geannuleerde polissen.
    De polissen die niet rechtstreeks zijn afgesloten via Ethias, maar wel via een makelaar of partner van Ethias (bv. Deutsche Bank, ING, Dexia, ...)
    De polissen die niet op uw naam staan, maar wel op naam van een ander familielid, bv. dochter, zoon, echtgeno(o)t(e), … Daar de toegang tot My Ethias strikt persoonsgebonden is, dient u voor deze persoon aparte inloggegevens aan te vragen om zijn of haar contracten te kunnen consulteren.


  2. De detailgegevens van de polis zijn niet beschikbaar

    De polis bevindt zich wel in het overzicht van My Ethias, maar u kunt hier niet op klikken om naar het detail ervan te gaan.

    In dit geval zijn er 2 mogelijkheden:
    Ofwel is dit contract nog niet aangepast voor het gebruik op onze website. In dit geval dient u zich telefonisch of via e-mail te richten tot de betreffende dienst binnen Ethias. Contactgegevens Ethias
    Ofwel is het contract nog passief.
    Dan dient men naar de ingangsdatum van het contract te kijken. Mogelijk ligt deze datum in de toekomst en pas vanaf dan zal de polis actief worden.
    Of in het geval van de CertiFlex dient men ook een storting uit te voeren alvorens het contract in voege zal treden.




  3. Cookies & tijdelijke internetbestanden

    Cookies zijn kleine bestandjes die een website op uw computer achterlaat. Deze bestandjes bevatten informatie die het navigeren op de website vergemakkelijkt.

    Voor het correct functioneren van onze website en My Ethias moet uw browser zo ingesteld zijn dat deze cookies aanvaardt. Indien deze geen cookies aanvaardt, kunnen er taalproblemen en andere fouten voorkomen tijdens het navigeren op onze site.

    Indien u onze website niet in de juiste taal kunt consulteren, dient u dus eerst na te gaan of uw browser cookies aanvaardt. Indien dit wel het geval is en het taalprobleem nog steeds niet is opgelost, raden wij aan om uw cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen.

    Dit kan op de volgende manier:
    voor Internet Explorer
    U opent Internet Explorer > menu "Extra" > kies "Internet-opties" > hier klikt u in het tabblad "Algemeen" op de knop "Cookies verwijderen" en ook "Bestanden verwijderen". Vervolgens de browser afsluiten en opnieuw proberen.
    voor Mozilla Firefox
    U opent Mozilla Firefox > menu 'Extra' > kies 'Opties' > hier klikt u op 'Privacy' > naast "Cookies" klikken op "Wissen" en ook naast "Buffer" klikken op "Wissen". Vervolgens de browser afsluiten en opnieuw proberen.


  4. Firewall

    Een firewall is een programma (bv. Norton, ZoneAlarm Free, McAfee, ...) dat het verkeer regelt van het Internet naar uw computer en omgekeerd. Hiermee kunt u beletten dat onbevoegden toegang tot uw computer krijgen, terwijl het normale internetverkeer gewoon verder verloopt.

    Hoe alles ingesteld moet worden, hangt natuurlijk van de firewall zelf af. Raadpleeg hiervoor uw handleiding of computerleverancier.

    De meest veilige manier van werken is: blokkeer alles, behalve de door u gekozen uitzonderingen.

    Voor het correct functioneren van My Ethias dient uw firewall beveiligde transacties (https://....) te aanvaarden.



  5. My Ethias verlaten

    Indien u My Ethias wenst af te sluiten, dient u te klikken op " Afmelden". Deze link bevindt zich rechts bovenaan in My Ethias.

    Als u het venster gewoon sluit via de browser (via ) is de verbinding niet verbroken. Dit kan problemen geven bij uw volgende "My Ethias"-sessie.


Als u na het doornemen van deze help nog steeds problemen hebt met My Ethias, stuur dan uw vraag naar help.klantenzone@ethias.be. Heeft uw vragen over uw Leven-contracten? Stuur deze naar info.leven@ethias.be.

Tip! Indien u technische problemen hebt op onze site, raden wij u steeds aan om met een andere browser onze site te consulteren (bv.: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Netscape, Camino(voor Mac), ...).